Jag har haft förmånen att vara ute och föreläsa om kundservice sedan 1998. Det är ett område som jag brinner för och jag älskar att hitta de små sakerna som kan göra stor skillnad i varje enskilt litet möte.

När jag möter nya människor i samband med någon fest, mingel eller annan tillställning och frågan kommer om vad jag arbetar med brukar jag säga att jag arbetar som föreläsare. Då vill de veta inom vad och jag berättar att det handlar om kundservice och bemötande. 

Det är då det sker, och det är alltid samma reaktion och det har det varit sedan 1998 då jag startade som föreläsare. Alla blir intresserade och börjar berätta om deras egna erfarenheter. De berättar att de har varit på bilverkstaden som de upplevt som usla, de har varit på den lokala mataffären och de behöver verkligen lära sig, de har varit ute och ätit på restaurang och det var en hemsk upplevelse.

ALLA berättar om ALLA andra!?

Jag har inte mött någon som pekat på sig själv och velat ha lite tips i hur de själva skulle kunna bli bättre. Nej alla vill att alla andra ska bli bättre.

Om alla går runt och funderar på hur andra ska bli bättre undrar jag vilken förändring vi egentligen skapar?

Det är så att kundservice handlar om dig och ditt eget sätt att vara. Vad dina kollegor eller andra gör har du liten påverkan på. Däremot kan du lyfta dig och se till att dina egna möten i morgon blir bättre än gårdagen.

Du är skillnaden mellan bra och dåliga möten i din egen vardag. Det är dina möten som du kan ansvar för.

Hur gör du för att utveckla dig själv?

PS
Om du gillar det här får du gärna dela det vidare eller gå in och gilla Isehag inspiration…

Gör CTRL+ALT+DELETE på dig själv! Konsten att göra omstart på en dålig dag.

Prenumerera på mitt nyhetsbrev så får du videon "Gör CTRL+ALT+DELETE på dig själv" som handlar om motivation och sätt att hantera motgångar.

Nu är det klart! Du prenumererar på mitt nyhetsbrev.