av Christer Isehag | feb 21, 2018 | Okategoriserade
Ett uttryck som används oerhört slarvigt i många verksamheter. Har kunden alltid rätt? Många chefer har trummat in detta i sina medarbetare under en massa år utan att egentligen tänka på vad de menar. Ibland använder kunden själv det mot ett företag då de ifrågasätter...
av Christer Isehag | jun 18, 2016 | Kommunikation, Motivation, Tips & Tankar
Det här är en vanlig kommentar när jag är ute och håller föreläsningar runt hela landet. Jag kan verkligen inte göra annat än att bara hålla med. Det är just vad mitt liv handlar om. Att varje dag föreläsa om sådant som vi anser vara självklart. Frågan är om vi lever...
av Christer Isehag | mar 29, 2016 | Blogg, Kommunikation, Tips & Tankar
Under skärtorsdagen slogs nog ett rekord i hur många utklädda Påskkärringar, Påskgubbar och även påskharar som ringde på vår dörr. De kom i par, små klungor eller hela fotbollslag och invaderade vårt hem med påskkort och korgar att få fylla med godis. Det intressanta...
av Christer Isehag | mar 13, 2016 | Blogg, Service, Tips & Tankar
Det här möter jag många gånger i samband med mina föreläsningar. Åsikterna är att alla måste få ha en dålig dag, vi är ju inte mer än människor, vi kan inte alltid vara på topp osv. Ofta finns en fokusering där vi också vill ha kundens förståelse för vår situation. Vi...
av Christer Isehag | sep 21, 2015 | Motivation
På utbildningen förra veckan diskuterade vi kring energitjuvar, vilka de är, hur de påverkar och vad som kan göras för att undvika dem. En massa olika förslag kom fram på både energitjuvarna och recept mot dessa. Det som var spännande var att det en tycker är...
av Christer Isehag | sep 10, 2015 | Föreläsningar, Service
Nu har du möjligheten att gå kurs med mig. Kundservice i världsklass den 24 september kör vi. http://www.hjartum.se/kurser/kundservice-i-varldsklass
av Christer Isehag | sep 9, 2015 | Service, Tips & Tankar
Jag har haft förmånen att vara ute och föreläsa om kundservice sedan 1998. Det är ett område som jag brinner för och jag älskar att hitta de små sakerna som kan göra stor skillnad i varje enskilt litet möte. När jag möter nya människor i samband med någon fest, mingel...
av Christer Isehag | sep 9, 2015 | Motivation, Service, Tips & Tankar
För en tid sedan diskuterade vi om att det är viktigt att vara trovärdig i mötet med kunder, kollegor och alla andra du möter. Vad det innebar fanns det många blandade uppfattningar om. Även om vad man ska göra för att uppfattas som trovärdig. Det finns dock ingen...
av Christer Isehag | maj 12, 2015 | Motivation, Tips & Tankar
…är något som alla någon gång har sagt till sina arbetskamrater. Frågan är vad arbetskamraterna tycker om det. Blir de glada för din skull och nyfikna på vad du ska göra? Eller blir de glada för deras egen del eftersom de kommer att få en riktigt bra dag på jobbet?...
av Christer Isehag | apr 27, 2015 | Motivation, Service, Tips & Tankar
Jag körde en utbildning för en tid sedan då jag fick en fantastisk historia berättad för mig. Det var en receptionist på en vårdcentral som berättade om en händelse som inträffade på hennes egen vårdcentral. ”Vi möter massor av kunder när vi sitter i receptionen som...
av Christer Isehag | apr 20, 2015 | Tips & Tankar
I alla serviceyrken är det ständiga möten. Möten mellan människor. Inte befattningar, roller, grupper eller mellan företag och kunder. Möten sker alltid mellan unika människor som möts vid ett unikt tillfälle. Det spännande är att alla möten du har haft redan...
av Christer Isehag | nov 4, 2014 | Motivation, Service
…och nu ska du komma och lära mig hur jag ska göra mitt jobb. Man tackar… Det här har jag mött flera gånger och det är alltid lika spännande. Betyder 30 års erfarenhet att jag, per automatik, är bäst på det jag gör? När är lång erfarenhet något bra och när blir...
av Christer Isehag | nov 3, 2014 | Blogg, Klagomålshantering, Kommunikation, Konflikthantering
Det här är ett uttryck som jag hört till leda. “Kom ihåg att kunden alltid har rätt!”. Det finns massor med säljchefer som påmint sina medarbetare om just detta. Tyvärr har inte kunden alltid rätt…åtminstone inte i sak…däremot i sin upplevelse....