Mina föreläsningar

Det gemensamma för alla mina föreläsningar är att de handlar om dig. De handlar om dig, mig och alla andra människor som vi dagligen interagerar tillsammans med.

Många gånger får jag föreläsa för servicebranschen, vårdpersonal, fastighetsskötare, IT-tekniker ja listan kan göras lång.

Vad vi än arbetar med så möter vi ständigt en massa människor och oavsett hur bra du än är så kan allt bra alltid bli lite bättre. Då blir arbetet både enklare och roligare.

 

 

 

 

Kundservice utöver det vanliga

Vi är många som på ett eller annat sätt ska göra våra kunder nöjda. I bland kallas det kunder, ibland patienter, hyresgäster, medlemmar eller något annat. Oavsett vad är målet att göra dessa nöjda så att de har lust att återkomma till just oss.

Hantera besvärliga kunder

Alla som möter kunder i vardagen möter emellanåt kunder som är mer utmanande än andra. En del kan vara arga, en del är nedlåtande, en del hotar med media och det finns en mängd olika beteenden som kan vara jobbiga att hantera. I ett serviceyrke ingår det att hantera dessa på ett så bra sätt som möjligt. MEN vi är ingen dörrmatta och ska inte ta vad skit som helst. Det är vår fulla rätt att sätta gränser när någon går för långt.

Den här föreläsningen kommer ge dig insikter kring vad som händer i det besvärliga mötet. Konkreta verktyg att hantera de olika karaktärerna på.Du kommer också lära dig att inte ta det personligt.

 

Konsten att inte påverkas av energitjuvar

Vi har dem alla runt oss. Energitjuvarna som påverkar vår vardag i större eller mindre omfattning. Du vaknar och allt känns toppen. Morgonen fungerar perfekt och du går till arbetet med lätta steg. Sedan möter du just den där personen som fäller en kommentar som gör att du tapar all den goda energin du just hade.

Det behöver inte vara en person utan kan lika gärna vara en händelse, en kommentar, en ändring av planeringen eller någonting annat.

Den här föreläsningen ger dig konkreta verktyg att återta makten över energitjuven och behålla det goda humöret över tid. Du lär dig att göra en mänsklig omstart, en sk Ctrl+Alt+Del.

 

Vill du ha rätt eller vill du vara lycklig?

Vad lätt det är att hamna på kollisionskurs i en diskussion. Särkilt på hemmaplan går vi ofta i samma fällor och fastnar i samma diskussioner och vi fortsätter tjafsa trots att vi vet att det inte leder någonstans alla. Behöver det vara så här och är det bara en del av en relation?

Självklart kan vi alla bli smidigare i vårt sätt att kommunicera i vardagen.

Den här föreläsningen belyser vardagens alla små fallgropar vi ofta går i. Du får insikter, aha, igenkänning och konkreta verktyg att använda i vardagen.

Allt för att skapa en lugnar och smidigare vardag.

 

Skicka mig information när nya föreläsningar dyker upp!

Reach Us

Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus voluptatem.

13005 Greenville Avenue,
California, TX 70240

+22 140 006 754

contact@divifinance.com

Leave A Message

Gör CTRL+ALT+DELETE på dig själv! Konsten att göra omstart på en dålig dag.

Prenumerera på mitt nyhetsbrev så får du videon "Gör CTRL+ALT+DELETE på dig själv" som handlar om motivation och sätt att hantera motgångar.

Nu är det klart! Du prenumererar på mitt nyhetsbrev.