Skärmavbild 2014-10-26 kl. 21.27.04Det här är ett uttryck som jag hört till leda. “Kom ihåg att kunden alltid har rätt!”. Det finns massor med säljchefer som påmint sina medarbetare om just detta. Tyvärr har inte kunden alltid rätt…åtminstone inte i sak…däremot i sin upplevelse. I sak är du nog kungen som vet bättre, kan mer än din kund. Åtminstone i de flesta fall. Däremot äger kunden sin egen upplevelse av dig och ditt beteende. Den upplevelsen äger kunden till 100%!

Vilken upplevelse tror du att kunden får av dig? Törs du fråga? Vilken upplevelse vill du att din kund ska få av dig och vad gör du för att de ska få just den upplevelsen?

 

Gör CTRL+ALT+DELETE på dig själv! Konsten att göra omstart på en dålig dag.

Prenumerera på mitt nyhetsbrev så får du videon "Gör CTRL+ALT+DELETE på dig själv" som handlar om motivation och sätt att hantera motgångar.

Nu är det klart! Du prenumererar på mitt nyhetsbrev.