Jag har 30 års erfarenhet

”Jag har arbetat här i trettio år och aldrig gått en enda kurs i kundbemötande och nu kommer du och ska tala om för mig hur jag ska göra mitt jobb. Man tackar.” Den här kommentaren fick jag vid uppstarten på en utbildning för flera år sedan. ”Det här var starten på en...

Kunden har alltid rätt?

Ett uttryck som används oerhört slarvigt i många verksamheter. Har kunden alltid rätt? Många chefer har trummat in detta i sina medarbetare under en massa år utan att egentligen tänka på vad de menar. Ibland använder kunden själv det mot ett företag då de ifrågasätter...

Intervju med mig på Action Taker Podden!

Den 13,e juni blev jag intervjuad av Ann Ljungberg och Maria Sundqvist i Action Taker Podden. I den här podden intervjuar de personer om deras företag, deras företagande och resan de gjort. Det var en upplevelse att bli intervjuad och att få tänka till lite kring vad...

Men det är ju självklart!

Det här är en vanlig kommentar när jag är ute och håller föreläsningar runt hela landet. Jag kan verkligen inte göra annat än att bara hålla med. Det är just vad mitt liv handlar om. Att varje dag föreläsa om sådant som vi anser vara självklart. Frågan är om vi lever...

Alla måste få ha en dålig dag!

Det här möter jag många gånger i samband med mina föreläsningar. Åsikterna är att alla måste få ha en dålig dag, vi är ju inte mer än människor, vi kan inte alltid vara på topp osv. Ofta finns en fokusering där vi också vill ha kundens förståelse för vår situation. Vi...

Det blir så ibland…

På utbildningen förra veckan diskuterade vi kring energitjuvar, vilka de är, hur de påverkar och vad som kan göras för att undvika dem. En massa olika förslag kom fram på både energitjuvarna och recept mot dessa. Det som var spännande var att det en tycker är...

Imorgon har jag semester…

…är något som alla någon gång har sagt till sina arbetskamrater. Frågan är vad arbetskamraterna tycker om det. Blir de glada för din skull och nyfikna på vad du ska göra? Eller blir de glada för deras egen del eftersom de kommer att få en riktigt bra dag på jobbet?...

Att göra skillnad!

Jag körde en utbildning för en tid sedan då jag fick en fantastisk historia berättad för mig. Det var en receptionist på en vårdcentral som berättade om en händelse som inträffade på hennes egen vårdcentral. ”Vi möter massor av kunder när vi sitter i receptionen som...